Hoe ontstaat de behoefde aan snaaien?

je heb gewoon normaal gegeten en gedronken de hele dag.
je hebt geen overdreven inspanningen verricht. hoe kan het dan dat je sávonds toch weer trek krijgt en gaat snaaien.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan waarom je eet, en dat verschilt dus per mens. 3 veel voorkomende redenen:

- Eenzaamheid: je eet omdat je alleen bent.
- Verveling: je verveelt je en daarom ga je eten.
- Emotie: als je heel boos/blij/bedroefd bent ga je eten.

Verder kan het ook gewoonte zijn: als je bijvoorbeeld elke avond chips eet krijgt je lichaam daar 'behoefte' aan.
Kijk 'waarom' je wilt eten, en probeer het op te lossen. Als je er niet uit komt, ga dan gewoon fruit oid eten, dat is in ieder geval gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tsja....zeer herkenbaar! Bij mij is het zo dat het tussen mijn oren zit. Als je het een paar keer doet, dan geven je hersennen 's avonds een seintje zodat je weer trek krijgt.
Als je er een paar keer niet aan toe geeft wordt het vanzelf minder. (bij mij dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt! Oftewel, een paar avonden doorzetten (bijv. door tanden te poetsen, want daarna smaakt niks meer lekker) en dan is het gezeur vaak een stuk minder!
Schommelingen in de bloedsuikerspiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Door bijv emoties. (zie bron 1)
- Om de zelfde reden dat we graag 'snoepen'. (bron 2)
-
En bron 3: Een paar leuke tips of het niet meer te doen.
Vooral het tandenpoetsen is ideaal. Al moet je niet de hele dag door gaan tandenpoetsen.. dat is natuurlijk ook weer niet goed. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je koolhydraten eet zetmeel of suiker,dan gaat je lichaam insuline maken. Dit om te zorgen dat je bloedsuiker niet als een idioot omhoog gaat met alle gevolgen voor je lichaam vandien.

Insuline wordt geproduceerd door de Eilandjes van Langerhans die in de alvleesklier liggen. Als het suikergehalte in je bloed stijgt, zet insuline een gedeelte van die glucose om in glycogeen, een zetmeel dat in de spieren en de lever wordt opgeslagen en dat direct als brandstof dienst kan doen. Als alle glycogeenreservoirs vol zitten en zich in het bloed meer glucose be­vindt dan het lichaam op dat moment nodig heeft, zal insuline deze over­maat omzetten in vetweefsel.

Dit gene gebeurt dus als je koolhydraat eet. Als je gerafineerde koolhydraten eet zoals rijst zonder vezels of pasta zonder vezels of aardappelen,dan gaat je bloedsuiker pingpongen,dan weer omhoog dan weer omlaag. Waardoor je trek krijgt. Als je koolhydraten eet,zorg dat dat je koolhydraten eet met vezels. Dus volkoren pasta,basmati rijst of zilvervliesrijst,deze bevatten vezels. Deze zorgen voor een snel vol gevoel. Mocht je dan toch trek krijgen,eet dan eiwit met wat vet. Een stukje kaas of kwark. Je zult dan een vol gevoel krijgen. Dat is ook de reden waarom je bij het Atkinsdieet vet en eiwitten mag eten. Ze zorgen voor een vol gevoel en er komt bijna geen insuline vrij. Waardoor je bloedsuiker stabiel blijft. En dus ook geen gierende honger hebt. Eet tot je voldaan bent.

Dus eet genoeg vezels in je voeding en als je honger krijgt,eet dan geen koekje ofzo,maar eiwit en vet. Ze zorgen dat je minder snel weer trek krijgt. Vroeger had ik de hele dag honger,nu ik weet dat je eiwitten en vet moet eten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vezels zorgen dat je bloedsuiker stabiel blijft. Van vet en of eiwit blijft je bloedsuiker wel stabiel.